„Minulý ročník se nesl ve znamení rekordních návštěv a výrazného zájmu fanoušků i veřejnosti, k čemuž výrazně přispěla právě i činnost klubů v oblasti marketingu. Velmi mě těší, že tomuto segmentu je na poli aktivit jednotlivých týmů věnována každý rok větší a větší důležitost, což je znát na projektech nejenom největších klubů, ale i těch, které pracují s nižšími rozpočty,“ řekl obchodní a marketingový ředitel Ligové fotbalové asociace Daniel Hajný.
Cena Lukáše Přibyla je Ligovou fotbalovou asociací pravidelně udělována od sezony 2015/16 a při výběru vítězů je brán ohled na aktivitu na poli marketingu, inovativnost a obecně práci s fanoušky. O nejlepších projektech ve svém hlasování rozhodující zástupci jednotlivých klubů obou soutěží, odborná porota či zástupci LFA.
Ve vedlejších kategoriích, o kterých rozhodovala Marketingová komise LFA, byly oceněny kluby za projekty v oblasti Digital marketing, Contentu, Fan experience, CSR aktivit a jednorázového projektu.
Podruhé byla vyhlášena také vedlejší kategorie, v níž byly oceněny kluby, které nejlépe pracovaly s fanoušky hostujících týmů při svých domácích utkáních. O vítězi rozhodli svými hlasy SLO jednotlivých celků. V tomto směru obhájila loňské vítězství Slavia před Spartou a ostravským Baníkem.
V této kategorii byly hodnoceny podmínky na stadionech, především pak v sektorech pro hostující fanoušky. Významným kritériem bylo i nastavení ticketingu, chování pořadatelské služby a další servis pro fanoušky hostů během zápasu.
V rámci druhé nejvyšší soutěže obhájila nejvyšší příčku v hlavní kategorii pražská Dukla, která tak navázala na úspěch na poli sportovním, kdy od této sezony působí už v nejvyšší soutěži. Druhou pozici uzmula Opava, třetí pak Brno.
Doprovodná kategorie - Content (Cesta fanouška)
Dokumentární video série CESTA FANOUŠKA mapuje vybrané životní a zápasové cesty našich fanoušků na venkovní, ale i domácí utkání. Doposud jsme zveřejnili tři díly této série, která zachycuje i vztah jednotlivých fanoušků ke klubu. První díl z cesty fanouška Ferdy na malé pražské derby s Viktorií Žižkov naleznete zde:
Druhé z rutiny rodiny Řechtáčkových na domácích zápasech zhlédnete zde a třetí s dlouholetým fanouškem Dukly Praha Michalem najdete zde:
Doprovodná kategorie - Digital (Úkol splněn! #jetotam)
V rámci mistrovských oslav jsme si připravili speciální trička pro hráče, realizační tým i naše fanoušky a celou kampaň pojmenovali #jetotam. Trička kombinují jednu z hlavní klubových barev (žlutou) a QR kód, který při naskenování odkáže na webovou stránku jetotam.eu. Zde je nastaveno počítadlo prokliků přes zmíněný QR kód i odkaz na klubový fanshop, kde je tričko k zakoupení. Výraznou součástí celé kampaně bylo i pokračování představovacího videa trenéra Petra Rady s názvem Úkol splněn!🫡#jetotam, které doposud nabíralo přes 270 tisíc zhlédnutí napříč sociálními sítěmi.
Gratulujeme všem dalším oceněným!