clanek-1
  • Klub

  • 07.11.2023

LFA navýší podporu klubů v oblasti marketingu. Rozjíždí proto LIGA Academy

LIGA Academy. To je název nového projektu, který od listopadu spouští Ligová fotbalová asociace. Jde o vzdělávací program, který má zástupcům klubů FORTUNA:LIGY a FORTUNA:NÁRODNÍ LIGY nabídnout další platformu, v rámci níž mohou získávat a zlepšovat znalosti v oblasti marketingu.

Podpora klubů v marketingu, PR a komunikace není pro Ligovou fotbalovou asociaci ničím novým. LFA dlouhodobě pro zástupce všech členských celků, které hrají FORTUNA:LIGU či FORTUNA:NÁRODNÍ LIGU, pořádá jednou až dvakrát ročně workshopy, které slouží k předávání informací i inspirace a obecně sdílení know-how, což má za cíl posun ve zmíněných oblastech v obou soutěžích.

Jelikož LFA vnímá, že marketing, PR a komunikace získávají v současné době čím dál větší důležitost při práci klubů a jsou jedním z klíčů ke zlepšení fotbalové kultury a obecně kultivace fotbalového prostředí, rozhodla se v tomto směru udělat další krok, který by měl klubům pomoci v získávání znalostí a zkušeností právě v těchto oborech. Proto bylo na Ligovém výboru schváleno spuštění LIGA Academy.

„Na tomto projektu jsme nějaký čas pečlivě pracovali a jsem rád, že ho nyní můžeme představit. Práce marketingových oddělení v českých profesionálních klubech se rok od rok od roku zlepšuje, a právě projektem LIGA Academy bychom v tomto progresu chtěli týmům ještě více pomoci. Nabídneme jim proto další prostředek k růstu a věříme, že ho všichni využijí na maximum,“ řekl obchodní a marketingový ředitel Daniel Hajný.

Projekt LIGA Academy bude financovaný z rozpočtu LFA a mezi jeho hlavní cíle patří zlepšování klíčových marketingových schopností jednotlivců či implementace klíčových marketingových trendů. Zároveň půjde o platformu pro jednoduché sdílení know-how a zástupci všech stran budou mít šanci získat cennou inspiraci a rady od expertů z oboru jak z Česka, tak i zahraničí.

„Chtěli jsme, aby kluby dostaly přesně takové informace, které potřebují. Protože víme, že ne všechny celky mohou na marketing dávat takové finance jako Sparta a Slavia a ne všechny celky mají tak velké marketingové týmy. Proto jsme mezi kluby první a druhé ligy rozeslali dotazníky, z jejichž výsledků jsme právě při tvorbě obsahu LIGA Academy vycházeli. Věřím proto, že informace, které kluby během následujících měsíců dostanou, budou přesně ty, které potřebují a které jejich práci posunou a usnadní,“ řekl Hajný.

Kluby díky účasti v LIGA Academy dostanou možnost získat zpětnou vazbu a vyhodnocení jejich vlastní marketingové činnosti. Pravidelně jim bude chodit newsletter s novinkami a trendy současného marketingu, bude pro ně připraveno několik online meetingů s experty a vše vyvrcholí tradičním workshopem.

První vzdělávací aktivity LIGA Academy proběhnou již v listopadu a budou pokračovat po celou sezonu.